Primăria Ghidighici anunță concurs pentru ocuparea funcției de Secretar al Consiliului Local Ghidighici.
Data limită de aplicare: 30.09.2024 ora 09:00
Scopul funcției:
Organizarea activității eficiente a Consiliului local Ghidighici și asigurarea legalității actelor administrative, conform legislației în vigoare. Realizarea atribuțiilor conform legii 436 din 2006 cu Privire la Administrația publică locală.
Salariul de funcție:
De la 8000 Lei (brut)
Sarcinile de bază ale funcției:
- Organizarea și desfășurarea ședințelor Consiliului local;
- Asigurarea legalității actelor adoptate de Consiliul local și a dispozițiilor emise de primar;
- Asigurarea aducerii la cunoștință a deciziilor adoptate de Consiliul local și dispozițiilor emise de primarul localității;
- Gestionarea lucrărilor de secretariat și evidența bunurilor;
- Acordarea ajutorului metodologic consilierilor locali și comisiilor de specialitate;
- Autentificarea documentelor oficiale și alte atribuții prevăzute de legislație sau încredințate de Consiliul local ori de primar.
- Întocmirea și arhivarea documentelor de secretariat;
- Consultarea publicului cu privire la deciziile adoptate;
- Alte atribuții prevăzute de art. 39 din Legea 436/2006 privind administrația publică locală, delegate de Consiliul local ori de primar.
Tip de angajare:
Perioadă nedeterminată.
Condițiile de participare la concurs:
- Cetățenia Republicii Moldova;
- Posedarea limbii române și a limbilor oficiale de comunicare interetnică în limitele legii;
- Capacitate deplină de exercițiu;
- Neîmplinirea vârstei de 63 de ani;
- Aptitudini de sănătate corespunzătoare, conform certificatului medical eliberat de o instituție abilitată;
- Studii superioare în drept, administrație publică sau domenii conexe (se acceptă și studii în curs de finalizare);
- În ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcție publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b) sau nu i-a încetat contractul de muncă pentru motive disciplinar;
- Fără antecedente penale și fără interdicții de ocupare a funcțiilor publice sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
Cerințe sepcifice pentru participare la concurs:
Cunoștințe și abilități:
- Cunoașterea legislației în domeniul administrației publice locale;
- Capacitate de organizare, planificare și analiză a activităților;
- Cunoștințe operare PC (Microsoft Word, Excel, PowerPoint, Navigare Internet);
- Abilități de lucru în echipă și comunicare eficientă.
Documente necesare:
- Formularul de participare la concurs (descărcat sau generat pe platforma cariere.gov.md);
- Copia buletinului de identitate;
- Copii ale diplomelor de studii și, după caz, certificate de absolvire a cursurilor de perfecționare;
- Documente ce atestă experiența profesională (dacă este cazul);
- Cazier judiciar sau declarație pe propria răspundere.
Modalități de depunere a documentelor:
- E-mail: primaria.ghidighici@apl.gov.md
- Personal la sediul Primăriei Ghidighici: s. Ghidighici, str. A. Mateevici 2
Bibliografia concursului:
Acte normative în domeniul serviciului public:
- Legea nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public
- Legea nr.25/2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public
Acte normative specifice domeniului de specialitate:
- Hotarirea Guvernului RM nr.2010din 11.03.2009 cu privire la punerea in aplicare a prevederilor Legii nr.158 din 04.07.2008 cu privire la functia publica si statutului functionarului publi
- Legea nr.436/2006 privind administrația publică locală
- Legea nr.435/2006 privind descentralizarea administrativă
- Legea nr.239/2008 privind transparenţa în procesul decizional
- Legea nr.133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale
- Legea nr.270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar
- Hotărârea Guvernului nr.201/2009 privind aplicarea prevederilor Legii nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public
Opționale: Alte acte normative în domeniul administraţiei publice locale
- Legea nr.100/2017 cu privire la actele normative
- Legea nr.148/2023 privind accesul la informație
- Legea nr.155/2011 pentru aprobarea clasificatorului unic al funcțiilor publice;
- Legea nr. 133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale
- Hotărîrea Guvernului nr.201/2009 „Privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public”
- Codul Muncii al R. Moldova nr.154/2003
- Codul administrativ al RM nr.116/2018
- Codul civil al RM nr.110/2002
- Legea nr.25/2008 privind Codul de conduita a functionarului public;
- Legea nr.133/2016 privind declararea averii si a intereselor personale;
- Codul electoral al RM nr.325/2022
- Legea nr.768/2000 privind statutul alesului local
- Hotarirea de Guvern nr.618/1993 pentru aprobarea regulilor de intocmire a documentelor organizatorice si de dispozitie si instructiunii-tip cu privire la tinerea lucrarilor de secretariat in organele administratiei publice centrale de specialitate si ale autoadministratiei locale ale RM