Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului:
Asigură aplicarea prevederilor Legii Învăţămîntului, a statutului cadrului didactic, a regulamentelor şi
instrucţiunilor elaborate de Ministerul Educaţiei al Republicii Moldova, al DGÎTS în activitatea instituţiei
preşcolare pe care o conduce;
Salariul de funcție:
De la 13880 Lei (brut)
Sarcinile de bază ale funcţiei publice vacante, conform fişei postului:
– răspunde pentru aplicarea planului de învăţămînt, realizarea programelor educativ-instructive şi întreprinde
acţiuni în vederea prevenirii suprasolicitării copiilor;
– elaborează şi implementează planul perspectiv de dezvoltare al grădiniţei;
– coordonează şi este responsabil de întreaga activitate educativă şi administrativă a grădiniţei;
– este responsabil de aplicarea normelor privind asigurarea vieţii şi sănătăţii copiilor, protecţia muncii,
protecţia anti-incendiară în grădiniţă;
– organizează şi dirijează activitatea consiliului pedagogic şi a consiliului de administraţie al unităţii de
învăţământ;
– asigură realizarea prevederilor legislaţiei Republicii Moldova, a actelor normative elaborate de Ministerul
Educaţiei şi a dispoziţiilor emise de organele de administraţie publică locală;
– este responsabil de elaborarea şi respectarea Regulamentului intern în instituţia preşcolară;
– asigură menţinerea şi dezvoltarea continuă a bazei tehnico – materiale şi didactice
Tip de angajare:
Perioadă determinată
Condiţiile de participare la concurs:
a. deține cetățenia Republicii Moldova;
b. posedă limba română și limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în
limitele stabilite de lege;
c. are capacitate deplină de exercițiu;
d. nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
e. este aptă, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției publice, conform
certificatului medical eliberat de instituția medicală abilitată, dacă pentru funcția respectivă sânt
stabilite cerințe speciale de sănătate;
f. are studiile necesare prevăzute pentru funcția publică respectivă;
g. în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcție publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b) sau nu i-a
încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
h. nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
i. nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca
pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a
dispus această interdicție;
j. nu are interdicția de a ocupa o funcție publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de
constatare al Autorității Naționale de Integritate.
- Cerinţe specifice pentru participare la concurs:
– deţine cetăţenia Republicii Moldova.
– deține studii superioare de master (nivel 7 CNC) sau echivalente. În cazul candidaților la funcția de director
al instituției publice de educație antepreșcolară și de învățământ preșcolar din mediul rural, după prelungirea
concursului conform prevederilor pct. 62, subpct. 1) și 3), sau în situația organizării unui concurs repetat, pot
fi admiși atât candidații cu studii superioare de licență (nivel 6 CNC), cât și cei cu studii medii de specialitate
pedagogică (absolvenți de colegiu).
– deține o experiență profesională de cel puțin trei ani într-o funcție de conducere sau în activitatea didactică.
– la data expirării termenului de depunere a dosarelor, nu a împlinit vârsta de 65 ani;
– posedă limba de stat;
– este declarată aptă, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției, conform certificatului
medical, eliberat în condițiile legii de medicul de familie;
– nu are antecedente penale;
– nu a fost concediată în ultimii 5 ani în temeiul art.86 alin.(1) lit.g) -r) sau destituită dintr-o funcție publică
conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b) din Legea nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul
funcționarului public, în temeiul unui act incontestabil;
– nu are interdicție de a ocupa funcții de conducere.”
– a fost condamnată pentru infracțiuni grave, deosebit de grave, excepțional de grave săvârșite cu intenție,
chiar dacă antecedentele penale au fost stinse;
– are antecedente penale nestinse pentru comiterea altor infracțiuni sau interdicții aplicate pentru comiterea
acestora;
– manifestă un comportament sau desfășoară o activitate care nu este compatibilă cu normele Codului de etică
al cadrului didactic, confirmată prin decizia Consiliului de etică necontestată;
Documente ce urmează a fi prezentate:
– Formularul de participare la concursul pentru ocuparea funcției publice(descarcă aici)
– Copia buletinului de identitate
– Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau email, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
– Copiile diplomelor de studii și, după caz, ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau specializare
– Documente ce atestă experiența profesională sau Declarația pe propria răspundere
– Copia carnetului de muncă, certificate privind actvitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 pot fi înlocuite cu declarația pe propria răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
– Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
– Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
Modalitatea de depunere a documentelor:
E-mail
Personal la sediul Primăriei s. Ghidighici (mun. Chișinău, s. Ghidighici, str. A. Mateevici, 2)
Bibliografia concursului:
– Codul Educației al Republicii Moldova, nr.152 din 17-07-2014.
– Regulament Cadru al Instituțeiei de Învățământ preșcolar
– Ordinul 163 din 23.03.2015 cu privire la aprobarea Regulamentului cu privire la organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcției de Director și Director Adjunct în instituțiile de învățământ general.
DATA LIMITĂ A DEPUNERII DOSARELOR:
26.07.2025 ora 17:00
Participanții să țină cont ca perioada de aplicare pentru funcția dată este de 30 de zile din data publicării în https://monitorul.gov.md/ro/monitorul/view/pdf/3113/part/3#page=1